El rebost de la memòria

Apunts i rebosters d'honor

El rebost de la memòria

Tenym de groc el Poblenou.

El Poblenou del Delta és un poble de la comarca delMontsià, pertanyent administrativament a Amposta. Legalment és una pedania, representada per un Alcalde Pedani. Es va inaugurar (1957) amb el nom oficial de “Villafranco del Delta”, en honor a Franco. Fins ben entrada l’època democràtica (2003), la Generalitat de Catalunya no li va canviar el nom oficial franquistaBzkwMOgCcAApgLjpoblet2La presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, Carme Forcadell, ha fet aquest diumenge una crida a la unitat dels partits polítics per garantir la celebració de la consulta del 9 de novembre. Des del Poblenou del Delta (Montsià), on s’han pintat  de groc més d’una setantena de cases .

Forcadell també ha criticat l’immobilisme del president Rajoy i que no escolti el poble de Catalunya. La presidenta d’Òmnium Cultural, Muriel Casals, ha criticat que les institucions espanyoles neguin el dret a votar dels catalans.

189710645206_10205538394319060_289225075342729323_n63

Comentant  la iniciativa d’avuí diumenge al Poblenou del Delta, Muriel Casals ha comentat que,  aquest poblet duia el nom de Villafranco del Delta.

Avui día  es diu nou,  I com nosaltres volem fer un país nou, més solidari, més alegre, feliç i just, i un poble que es diu nou ens ha semblat adient per fer campanya cap a un país nou.

També Lluís Llach ha valorat el protagonisme del poble en aquest procés.  la ciutadania d’adoptar un paper “protagonista” en el procés. .41011 també s’ha pintat de groc un mural en una de les façanes de la plaça de la Font del Poblenou on es pot llegir “Vull un país amb una cultura viva”.

Amb un grup de  voluntaris s’ha enregistrat un espot publicitari per  la campanya.

Ara és l’Hora . estat dirigit per Lluís Cabeza.

121314151617181920

1 comentario en “Tenym de groc el Poblenou.

  1. Pingback: Tenym de groc el Poblenou. | JOAN SAFONT PHOTOGRAPHY

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: